June 14, 2024

Truc ieftin ce repară dulceața zaharisită

Dulceața nu iese întotdeauna ca la carte. Nu fiți dezamăgite!

Ținută prea mult pe foc sau cu zahăr în exces, preparatul se zaharisește la scurt timp. Aceasta însă poate fi reparată rapid, fără a i se modifica gustul.
Dulceața de zmeură, un desert delicios FOTO Shutterstock
Dulceața de zmeură, un desert delicios FOTO Shutterstock

Ca să fie “dezlegată” nu este nevoie de mult efort. Borcanul cu dulceață fără capac se pune într-o oală cu apă. “Pune câteva linguri cu apă și în borcan, apoi așteaptă ca apa din oală să fiarbă. Atenție, nu trebuie să scoți borcanul până când apa s-a răcit complet. Pune apoi dulceața într-un alt borcan curat“, scrie foodstory.ro.

De asemenea, unele gospodine salvează dulceața zaharisită punând-o în cuptorul cu microunde pentru 7 minute. Aceasta este numai bună pentru a fi adăugată în deserturi. În acest caz, dulceața trebuie folosită în scurt timp.

Pentru ca dulceața să nu se mai zaharisească există un ingredient secret pe care trebuie să îl adaugi. Zeama de la o jumătate de lămâie, un bun conservant natural, se adăugă în dulceață chiar înainte de a o lua de pe foc.

Cele mai periculoase fructe pentru siluetă: au mai mult zahăr decât o prăjitură. Cu ce le înlocuim

Patru fructe trebuie excluse din dietă, dacă vrei să slăbești. Sunt atât de periculoase încât îngrașă mai mult decât o prăjitură. Din cauza conținutului mare de zahăr, nutriționiștii ne sfătuiesc să le evităm.

Sunt patru fructe care trebuie să fie interzise, atunci când recomand o dietă: banane, struguri, smochine şi curmale. Restul fructelor îngraşă şi ele, dacă depăşiţi o anumită cantitate. De aceea, eu spun `două mere sau echivalentul lor`. Sau trei pere, patru portocale. Oricare fruct în această cantitate nu îngraşă. Dacă depăşeşti această cantitate, sigur se va depune”, a declarat medicul Andrei Haidar, conform sursei citate.

“Dacă depășim un aport de 50g/zi, riscăm un dezechilibru metabolic”

Zahărul din fructe este procesat exclusiv în ficat și dacă depășim un aport de 50g/zi riscăm un dezechilibru metabolic cu apariția depozitelor de grăsime pe abdomen și un nivel crescut de trigliceride în sânge, spune dr.Mihaela Bilic.

Fructoza poate proveni atât din fructe, zahăr (care este un amestec de glucoză și fructoză) și chiar miere.

Ca să nu obosim ficatul și să nu ne trezim cu un colăcel de grăsime pe burtă, trebuie să reducem consumul de miere și zahăr”, mai notează Mihaela Bilic.

Cât despre fructe, recomandarea este ca acestea să fie consumate proaspete, mestecate cu tot cu pulpă, nu transformate în suc. Explicația? În felul acesta fructoza se absoarbe treptat în organism și în cantitate mai mică.