May 18, 2024

45.000 de sticle din vinurile Tandem, rodul prieteniei cramelor Liliac și Castel Mimi, vândute în primul an

  • Proiectul comun al celor două crame a înregistrat o cifră de afaceri de 650.000 de lei de la lansare până la finalul anului 2022;
  • Celor trei vinuri din colecție li se va adăuga și un vin spumant anul acesta;
  • Creatorii Tandem se așteaptă ca, anul acesta, vinurile să intre și pe alte piețe.

Colecția de vinuri Tandem, lansată ca o premieră în industria vini-viticolă din țară – o colaborare între o cramă din România – Liliac, și una din Republica Moldova – Castel Mimi, împlinește un an.

Colecția Tandem conține trei sortimente de vin: vinurile roșu și rosé sunt vinificate de Castel Mimi, în Bulboaca, în timp ce vinul alb este produs de Liliac, la Batoș. 

În primul an de la lansare au fost vândute 45.000 de sticle de Tandem. 

Până la finalul anului 2022, au fost vândute 38.000 de sticle de vin: 60% au fost de vin alb, 25% de vin rosé și 15% vin roșu. Vinurile au intrat în vânzare în magazinele de specialitate și retail în a doua jumătate a anului 2022, înregistrând, până la finalul anului trecut, o cifră de afaceri de 650.000 de lei.

„Reacția publicului la colecția de vinuri Tandem a fost una foarte bună, încă de la lansare, însă oamenii au fost cu atât mai surprinși când au aflat povestea din spate. Tandem este rezultatul prieteniei mele cu Adrian, fost coleg de facultate la Viena, de care mă leagă, desigur, pasiunea pentru vinuri, așa că ne-am unit forțele și cramele în acest proiect special. Curând vom adăuga colecției și un vin spumant, cererea pentru acesta fiind în creștere pe piață, și vrem ca tot mai mulți oameni să se bucure de vinurile noastre.”, declară Miron Radic, CEO-ul Cramei Liliac.

„Rezultatele din primul an ne bucură, chiar dacă este mereu cel mai greu, iar pentru anul 2023 ne așteptăm să dublăm rezultatele din 2022. Vom continua să facem investiții în proiectul nostru comun, și să facem proiecte împreună. Pe măsură ce explorăm idei și facem degustări, cu siguranță vom crea vinuri noi sub umbrela Tandem.”, adaugă Adrian Trofim, General Manager Castel Mimi.

Pentru crearea colecției de vinuri, a fost nevoie de o investiție inițială de 300.000 de euro. Atenția este momentan orientată către piețele din România și Republica Moldova, însă cei doi co-creatori se așteaptă ca vinurile să intre și pe alte piețe anul acesta.