February 24, 2024

Caisele. Au vitamine esențiale pentru sănătatea ochilor și ajută sistemul imunitar

Caisele sunt fructe mici cu sâmburi și sunt consumate în mod obișnuit fie proaspete, fie deshidratate. Acestea sunt bogate în vitamine și minerale esențiale, precum vitamina A,C și E, dar și potasiu și fier.
Caise
Caisele sunt bogate în vitamine și minerale esențiale.

Iată care sunt beneficiile caiselor pentru sănătate:

Digestie sănătoasă
Pe lângă faptul că sunt bogate în potasiu și fier, caisele sunt bogate și în fibre. Fiecare cană de caise proaspete conține 3,1 grame de fibre, ceea ce reprezintă aproape 11% din doza zilnică. Conținutul de fibre este împărțit destul de egal între fibre solubile și insolubile, care sunt ambele importante pentru sănătatea sistemului digestiv, conform Health.

În plus, fibrele ajută, de asemenea, la reducerea nivelului de colesterol, la gestionarea zahărului din sânge și la menținerea senzației de sațietate.

Sistemul imunitar și pielea
Fiecare cană de caise conține aproximativ 15 g de vitamina C, ceea ce reprezintă 17% din doza zilnică recomandată. Vitamina C ajută la creșterea imunității și este importantă pentru piele.

Sănătatea ochilor
Morcovii sunt buni pentru sănătatea ochilor, la fel ca și caisele. Caisele sunt o sursă excelentă de vitamina A, cunoscută, fără îndoială, mai ales pentru rolul său în menținerea sănătății ochilor.

Pe lângă vitamina A, vitamina C din caise ajută la protejarea împotriva cataractei și încetinește evoluția degenerescenței maculare legate de vârstă.

Sănătate
Caisele sunt o sursă excelentă de antioxidanți, inclusiv vitamina C, vitamina A și betacaroten. Sunt, de asemenea, bogate în compuși fenolici, un alt tip de antioxidant care este asociat cu scăderea riscului de cancer și de boli cardiovasculare.

Antioxidanții ajută la neutralizarea radicalilor liberi care cauzează stresul oxidativ. Putem fi expuși radicalilor liberi din mai multe surse, inclusiv fumul de țigară, poluarea aerului și lumina soarelui. Stresul oxidativ este legat de boli precum cancerul, bolile cardiovasculare, diabetul, Alzheimer, Parkinson și anumite boli oculare.

Hidratare
Fructele și legumele sunt o altă modalitate excelentă de hidratare, deoarece au un conținut ridicat de apă. Caisele sunt compuse în proporție de 85% din apă, așa că nu numai că oferă nutrienți importanți, dar asigură și o bună hidratare.

De menționat este faptul că acest lucru este valabil doar pentru caisele proaspete.