Ce muzică să nu asculți înainte de somn? TOP 3 motive pentru care trebuie să eviți anumite melodii înainte de culcare

Din cele mai vechi timpuri, muzica este o metodă de a reda emoții, a celebra diverse ocazii și a transmite mesaje prin intermediul sunetelor muzicale. Aceasta este una din puținele sunete care reușește să stimuleze o suprafață cât mai mare a creierului și să-i transmită diferite semnale, în funcție de melodia audiată. Astfel, este important să alegi cu atenție piesele care vor stimula creierul tău înainte de somn, întrucât acestea pot influența calitatea odihnei pe timpul nopții și starea ta în următoarea zi.

Iată top 3 motive de ce merită să eviți unele piese muzicale înainte de somn

 

  1. Muzica ascultată la volum maxim poate provoca insomnie

 

Serile după o zi de muncă devin mai relaxante atunci când gătești cina sau faci duș ascultând piesele preferate. În acest context, este important să ții cont de faptul că urmează în câteva ore să mergi la somn și să te asiguri că volumul muzicii nu este la maxim, astfel încât să eviți stimularea excesivă a receptorilor auditivi. Scăderea volumului muzicii te va ajuta să te relaxezi într-o atmosferă plăcută și să pregătești creierul pentru odihna profundă. Mai mult, zilnic auzi involuntar diferite sunete la nivel ridicat, precum gălăgia din trafic sau aglomerația din birou și seara este util să oferi momentul de relaxare corpului tău, savurând sunetele muzicii relaxante la un volum mediu.

 

  1. Melodiile cu beat-uri intense poate influența calitatea somnului în fază profundă

 

Indiferent dacă asculți muzică pop, trance sau techno cu beat-uri ritmice care îți oferă o energie pozitivă, este bine să știi că acestea îți activează organismul pentru mișcare și transmite semnale creierului că ar urma să fie activ. Prin urmare, dacă preferi să ai o fază de somn profund și să te trezești odihnit, poți conecta un playlist relaxant la boxa Bose SoundLink Revolve II Silver, disponibilă pe site-ul distribuitorului autorizat Bose în România. Piesele liniștite te vor sustrage de la grijile din timpul zilei și te vor ajuta să pregătești organismul pentru culcare.

 

  1. Piesele triste vor determina creierul să proiecteze vise neplăcute

 

Fie că treci printr-o perioadă dificilă la birou sau ai un conflict cu oamenii apropiați și ești învăluit de sentimentul tristeții, este necesar să ai grijă de corpul tău care are nevoie de odihnă profundă pe timp de noapte. Prin urmare, este recomandat să deconectezi orice piesă tristă sau care transmite suferință înainte de a merge la culcare. Potrivit specialiștilor, înainte de somn creierul tău este cel mai susceptibil la mesajele pe care le primește și înainte de a adormi este recomandat să te focusezi pe obiectivele și dorințele tale, ascultând muzica ce te motivează să evoluezi. Astfel, vei observa îmbunătățiri vizibile asupra calității somnului și a vieții.

 

În concluzie, muzica este un remediu perfect pentru a pregăti organismul pentru culcare, însă este recomandat să ai grijă la volumul muzicii ascultate, la mesajele transmise de melodia pe care ai conectat-o și să eviți melodiile cu beat-uri intense care îți va activa corpul înainte de a adormi și va influența calitatea somnului.

 

Sursa foto: All-audio.ro